Alu-aluan..

.::Terima kasih kerana melawat blog saya::. kalau ada iklan tu klik la ye.:)

Sunday, July 18, 2010

Buah jentik jentik..

Assalamualaikum..

comment vous êtes tous?**
kebelakangan ni,blog aku ni jarang diupdate,dlm 2 ari skali bru leh update..asyik buzy n tired je...so dh ada kesempatan utk mengupdate ni aku nk cite tentang buah plak..iaitu buah jentik jentik..ni aku share bg yg xtau,bg yg tau share2 la info2 yg korang tau..

aku pon sebenarnye baru first time dgo nme buah ni,xpernah tgk,jaoh skali la nk rasa..hihi... tau ni pon sebab,terbaca status kawan kat fb,yg mna dia soh kakak dia bawak buah jentik jentik ni blk umah...dgn perasaan ingin tau aku tu..aku tnye la kawan aku ni,dia pon explaine la kat aku..

tapi aku rse maklumat tu blom jelas lg,yela aku xpenah tgk lg buah tu..aku pon tnye la kat yg bley dikatakan serba tau plak,atau lebih dikenali sbgi pakcik google..hehee
ni yg aku dapat..

nama: Buah Jentik (aka Baccaurea Polyneura)
saiz:1.5 cm~2.0 cm


p/s:actually ngah ngantok ni...
**
comment vous êtes tous? bahasa french,maksudnye,apa khabar semua..^_^

ok sampai sni aje la dlu,,seasape yg tau nme lain buah ni share2 la ye...

No comments:

Blogger news

Related Posts with Thumbnails