Alu-aluan..

.::Terima kasih kerana melawat blog saya::. kalau ada iklan tu klik la ye.:)

Monday, April 11, 2011

Beras tiruan la pulak!!

Assalamualaikum..

Baru-baru ni kita di sajikan dengan berita tentang telur tiruan,br kejap td pon kluar lg berita pasal telur tiruan ni..x lama dulu aku ada terbaca pasal ikan bilis tiruan..hai apa nk jd sume nk tiruan mane nk sihat..hasil dr usaha menggoogle aku dpt satu lagi 'makanan' tiruan ni..kali ni beras pulak..makanan asasi kita tu...

Petikkan dari Korea artikel : Mingguan Hong KongBeras Plastic China
Menurut Bahasa Korea "Hong Kong Mingguan" ( banyak websiteVietnam melaporkan juga), Media Singapura menyatakan bahwa beras palsu sedang didistribusikan di Kota CHina Taiyuan, di daerah Shaanxi. "Nasi" atau beras ini merupakan gabungan dari kentang, ubi jalar, dan plastik. Hal ini dibentuk dengan mencampur kentang dan ubi jalar ke dalam bentuk biji beras, kemudian menambahkan resin sintetik industri. Kerana beras tidak seperti beras normal, tetap sulit walaupun setelah dimasak. Resin sintetis tersebut juga sangat berbahaya jika dimakan.
Seorang pegawai Restoran China Association mengatakan bahawa makan tiga mangkuk nasi palsu ini akan seperti makan satu guni plastik. Kerana keseriusan masalah ini, dia menambahkan bahawa ada kilang yang memproduksi beras palsu ini. Sementara itu, kos rendah beras palsu adalah memungkinkanmereka membuatnya untuk mendapat keuntungan yang besar..macam macam owg fikir nk dapat untung punye pasal..sampai tak fikir keselamatan dah..

ok lah jumpa lagi dlm entry akan datang..:D

No comments:

Blogger news

Related Posts with Thumbnails